Gyakori kérdések
Milyen területet érint a kérdése?
Megrendelések és kiszállítás
Minden raktáron van, amit az e-shopban látok?
Odafigyelünk arra, hogy minden, ami az e-shopunkban „raktáron“ megjelöléssel szerepel, a valóságban azonnali átvétellel a vásárló rendelkezésére álljon. Ha a termék nincs raktáron, de a szállítónál már megrendeltük, az e-shopunkban az az információ látható, hogy „úton van“. A termék részleteinél ezután látható a termék raktárra kerülésének hozzávetőleges időpontja. Némely tételnél a „kérésre“ információ jelenik meg, amely annyit jelent, hogy az árut még nem rendeltük meg a szállítónál, s nem is ismerjük raktárra kerülésének pontosabb időpontját. „Nem elérhető“ megjelöléssel szerepel az a termék, amelyet már nem gyártanak, és a gyártó sem tartja raktáron. Az ilyen termékről szóló információt ideiglenesen hagyjuk az oldalunkon. Az érdeklődő így megtudhatja, hogy a modell gyártása már befejeződött és az esetek többségében ajánlást kap az esetlegesen helyette gyártott termékről, vagy hasonló paraméterekkel rendelkező termékről.
Mikor érkezik meg a világítótest, ha most megrendelem?
Már a megrendelés leadásakor meglátja a kosarában a küldemény kézbesítésének feltételezett időpontját. Az áru két munkanapon belül megérkezik Önhöz. Amennyiben a megrendelését még azelőtt leadja, hogy az adott napon az egyes szállítók felvennék az elkészített küldeményeket, még a megrendelés napján módunkban áll átadni a terméket a szállítóknak, így a kiszállítás másnap várható, s azt még a karácsonyi vásárlások időszakában is, amikor a megrendelések száma rakétaszerűen emelkedik. Ha valamivel később rendel, akkor rögtön a következő munkanapon adjuk át a csomagot a szállítóknak, akik általában két munkanapon belük kézbesítik a csomagot. Megrendelése útját nyomon követheti a csomagkövetésen keresztül, amelyet a szállítmány elküldéséről szóló e-mailben küldünk el Önnek.
Már hosszabb ideje leadtam a rendelést, de az áru még mindig nem érkezett meg. Mit tegyek?
Először győződjön meg arról, hogy a megrendelését valóban sikerült - e megvalósítani. Előfordulhat, hogy nem megy át az online fizetés, vagy a legalkalmatlanabb pillanatban megszakad a Wi-Fi kapcsolat. Ha e-mailben kapott tőlünk értesítést, hogy a megrendelését megkaptuk, akkor minden rendben van. Nem találta meg? A biztonság kedvéért ellenőrizze a spam mappába érkezett leveleit is. Ha olyan árut rendelt, amelyik nem volt raktáron (ez az e-shopunkban fel van tüntetve), akkor természetesen meg kell várnia, míg raktárra kerül. Amennyiben nem szeretne többet várni, megrendelését megváltoztathatja hasonló paraméterű termékre, amelyik raktáron van. Ebben az esetben elég, ha kapcsolatba lép velünk.
Amennyiben kapott tőlünk e-mailben figyelmeztetést, hogy megrendelését már elküldtük, azonban a szállítmány még nem érkezett meg, ellenőrizze a küldemény nyomkövetését (tracking), amely ennek az e-mailnek a melléklete. Itt megtalálja a küldemény aktuális állapotát. Amennyiben ezzel kapcsolatosan még bármilyen kétsége lenne, hívja előbb az egyes szállítók ügyfélszolgálatát, amelyet az oldalukon megtalál.
Packeta
Magyar Posta
GLS
Amennyiben nem sikerülne megoldani velük a helyzetet, kérjük lépjen kapcsolatba velünk és mi segítünk Önnek megoldani a problémát.
Reklamáció és szervizelés
Amennyiben a világítótest működésképtelen, vagy szokatlanul viselkedik, előbb nézzen bele a Kis szervizelési tanácsadónkba. Nagy valószínűséggel itt megtalálja azokat az információkat, amelyeket keres.
Mi a világítótest gyártási száma?
2008 szeptemberétől minden világítótestet specifikus sorozatszámmal láttunk el (például 1LS5VM00323). A sorozatszám magára a világítótestre van rágravírozva, de a dobozára is rá van ragasztva. Ezen szám alapján minden egyes Fenix világítótestnek utána lehet keresni.
Reklamálni szeretném a világítótestet, de már nincs meg a számla. Mit tegyek?
Semmi gond. Amennyiben a világítótestet nálunk vette, az Ön neve vagy az e-mailcíme alapján kikeressük a rendszerben. Ha a lámpát valamelyik üzleti partnerünknél vásárolta, annak kikereséséhez a gyártási sorozatszámát használjuk fel. Elég, ha a lampak@kronium.hu e-mail címen jelentkezik nálunk.
Ajándékba kaptam a Fenix lámpát, hogyan kell eljárnom reklamáció esetén?
Ebben az esetben is itt vagyunk az Önök számára. Küldje el nekünk a hibásodás leírását és a világítótest specifikus gyártási sorozatszámát a lampak@kronium.hu e-mail címre. Kikeressük a rendszerben a megrendelést és segítünk.
Mi a helyzet a világítótesteket és fejlámpákat érintő garanciával? 2 vagy 5 évre szól?
A garancia idejéről az egyes világítótesteket illetően a Fenix garanciális feltételei című cikkben kap. Ebben pontosan meg vannak határozva a szavatosság utáni szervizelés feltételei is.
Milyen az akkumulátor élettartama? A mobiltelefonba nagyjából 2 év után kell újat vásárolni, így van ez a világítótestek esetében is?
A világítótestekben az akkumulátorok általában 5 vagy annál több évet is kibírnak. Elsősorban a feltöltési ciklusok hatására öregszenek az akkumulátorok. A telefont majdnem minden nap töltjük, de a világítótesteket vagy a fejlámpákat, amelyeket rövidebb intervallumban és ezenfelül szezonálisan használunk, távolról sem töltjük olyan gyakran. A feltöltési ciklusokkal tehát kíméletesebben gazdálkodunk. A Fenix a fényeihez minőségi ipari elemeket használ, amelyekhez utólag védő vagy feltölhető elektronikát ad, és ezekre két éves garanciát vállal. Az akkumulátorok azonban hosszú éveken át szolgálhatnak Önnek. Amennyiben megadják neki a szükséges gondoskodást, élettartamukat tovább tudják növelni és az öregedésüket lassítani. Pl. amikor tudja, hogy a világítótestet hosszabb ideig nem fogja használni, akkor az akkumulátort 30 – 50 %-os töltésszinten tárolja. Ebben az inaktív időszakban tartsa az akkumulátort hűvös helyen (a gyártók 0 -25 ° C közötti optimális hőmérsékletet említenek). Természetesen a világítás során a világítótest magasabb hőmérsékletűre melegedik fel, de arról van szó, hogy az akkumulátor hosszasan ne legyen kitéve magasabb hőmérsékletnek (például amikor a világítótest feltöltött akkumulátorral egyenes napsugárzásnak van kitéve egy felhevült autóban). Az akkumulátor meghálálja Önnek a gondoskodást, és két év után csak nagyon csekély mértékű általános kapacitáscsökkenést fog tapasztalni.
Miért csak 2 évre szól az akkumulátor garanciális ideje?
Alapjában véve egy fogyóeszközről van szó. A ruházatra szintén két éves jótállás van, azonban ennél sokkal hosszabb ideig szolgálhat. Érvényes, hogy amennyiben gondoskodni fog az akkumulátorról, akkor néhány évvel tovább is használhatja, de az élettartamát néhány tényező befolyásolja, mint pl. a már említett feltöltési ciklusok száma, a használat módja és úgyszintén a tárolás hőmérséklete. Természetesen, a Fenix hatalmas mennyiségű gyártása során előfordulhat hibás darab is, amely korábban elhasználódhat, mint a fent említett két év. Amennyiben találkozik ilyennel, ne habozzon kapcsolatba lépni velünk, mi ezt felmérjük, és megoldjuk ezt a problémát.
Beépített akkumulátorral rendelkező lámpám van. Ez azt jelenti, hogy ha tönkremegy az akkumulátor, már a világítótest sem fog működni?
Nem kell aggódni. A beépített akkumulátorokat is ki lehet cserélni. Ezt azonban nem lehet házilag megoldani, a világítótestet el kell hozzánk küldenie a szervizbe. Amennyiben azt az e-shopunkban, vagy valamelyik partnerünknél vette, a cserét probléma nélkül megoldjuk. Ennek az az egyetlen feltétele, hogy a pót akkumulátor még rendelkezésünkre álljon a gyártónál.
Elveszett/eltörött a lámpám egy része, ám ennek ellenére is működik. Lehet Önöknél kapni pótalkatrészeket? Az e-shopban nem látom.
Amennyiben a lámpájának egy része elveszik vagy eltörik, amely nincs közvetlen hatással a működésére (pl. távirányító vagy a nyél, amellyel a lámpát a tartóhoz rögzítjük a biciklilámpáknál, klip a zsebben való felfogatásra a zseblámpáknál stb.) vagy könnyen le lehet csavarozni és kicserélni (jellegzetesen a zseblámpa vége vagy a fejlámpa tartója), fussa át előbb a tartozékok / pótalkatrészek kategóriát honlapunkon. Amennyiben ott nem találja a kért alkatrészt, írjon nekünk a reklamaciok@kronium.hu e-mail címünkre. Amennyiben az lehetséges, örömmel segítünk megoldani Önnek ezt a problémát.
Technikai kérdések
A világítótest üzembe helyezéskor felmelegedik, ez normális?
A nagy teljesítményű LED üzemeltetésekor hő képződik, amely annak hűtése következményeként a világítótest egész felületére van szétvezetve. Magasabb fokozatú teljesítményre kapcsolva a világítótest még jobban felmelegszik. A környezet magas hőmérséklete esetén és a legmagasabb beállítható fokozatra kapcsolva bekövetkezhet a világítótest érezhető felmelegedése. A legerősebb modellek ezért túlmelegedés elleni védelemmel vannak ellátva, amikor is egy bizonyos hőmérséklet elérése esetén automatikusan csökkentik a teljesítményüket. Amennyiben a világítótest érintésre túlságosan forró lenne, természetesen Ön saját maga is átkapcsolhatja alacsonyabb fokozatú teljesítményre. A rendes éjszakai hőmérsékletváltozások mellett a világítótestet korlátozások nélkül lehet üzemeltetni magasabb teljesítményre kapcsolva is.
Azt írják, hogy a világítótest 88 órát kibír és 405 méterre ellátok vele. Ez azt jelenti, hogy így fog működni egész idő alatt?
Minden egyes világítótestnél adott a maximális terhelhetőség, ez azt az időt jelenti, ameddig a világítótest legtovább képes világítani, épp a legalacsonyabb rendszerben számolva. Hasonlóképpen adott a maximális világítási kapacitás is, ezt a legnagyobb teljesítménnyel számolva érik el és így adják meg. Ezt tehát nem úgy kell érteni, hogy 88 órán keresztül képes lenne elvilágítani 405 méterre.
Hogyan számítják ki az egyes rendszerek teherbírását? Mértem az időt a világítótestem esetében és az nem felelt meg a táblázatban és a dobozon megadott adatoknak.
A többi paraméterhez hasonlóan, a teherbírás idejének meghatározásához a Fenix is az egész világon leginkább elismert amerikai ANSI FL 1-2009 normát használja. Ez a terhelhetőség idejét abban az időben határozza meg, amelynek keretén belül a világítási teljesítmény a kezdeti érték 10%-ra lecsökken (a bekapcsolás utáni 30 másodpercben mérve). Amennyiben tehát a teherbírását 1000 lumenes módban mérik, a mérés addig tart, amíg a teljesítmény nem csökken 100 lumenre. Ez magában foglalhatja a második, vagy időnként a harmadik módban való világítást is, vagy akár a teljesítmény folyamatos csökkenését. A számolásnak ezt a rendszerét a norma határozza meg. Annak érdekében, hogy ezt Önök számára megkönnyítsük, néhány termék esetében a teljesítményre vonatkozó tájékozódási grafikonokat találnak az egyes módokra lebontva, amelyeket a gyártó tesz közzé.
Hogyan lehetséges, hogy két Fenix fejlámpa (HM65R a HM61R Amber), amelyeknek gyakorlatilag egyforma a teljesítményük és azonos az akkumulátoruk, 400 Lumenes módban olyan nagy eltéréseket mutatnak a teljesítmény terén? Azt állítják, hogy a HM61R Amber ebben a módban 4 órát világít, holott a HM65R egészen 22 órán át.
Ennek az eltérésnek a fő oka e fejlámpák teljesítményének az eltérő szabályozásában rejlik. Amíg a HM65R esetében a gyártó a teherbírás meghosszabbításának funkciójával ellátott elektronikát használt, a HM61R Amber – be konstans teljesítményszabályozót épített be.
A HM65R esetében a kis lépésekben fokozatosan csökkenti a teljesítményt a világítás idejének meghosszabbítására. A 400 Lumen-es módban ez azt jelenti, hogy 2 óra alatt a teljesítmény fokozatosan lecsökken nagyjából 700 lumenre, amelyet több, mint 20 órán keresztül képes tartani. Éppen a kis lépésekben történő csökkenés teszi lehetővé látásunk számára, hogy szubjektíven is alkalmazodjon a fényviszonyokhoz, így a sötétedés érzése nem lesz olyan drámai. Ez a csökkenés aztán a fokozatok átváltásakor, illetve a fejlámpa kikapcsolásakor, majd újbóli bekapcsolásakor visszaállítódik, majd mindig az elejéről kezdődik.
A Fenix HM61R Amber konstans teljesítményszabályozó elektronikát használ, amely a Fenix világítótestek és fejlámpák nagy többségének hagyományos tuljadonsága. A 400 lumenes rendszer tehát állandóan világít, amíg az elem bírja (körülbelül 4 óra). Ezután a fejlámpa nem kapcsol ki, hanem már ezt megelőzően kellő időben eggyel alacsonyabb fokozatra kapcsol.
A jobb megértés érdekében közzé teszünk egy táblázatot a teljesítmény folyamatairól. Ezen egy további Fenix HL60R fejlámpa teljesítményi működése is látható.
A HM65R, HM61R Amber és HL60R Fenix fejlámpák teljesítményének szabályozása 400 lumennél
Az L szerkezet hatására a Fenix HM61R Amber fejlámpa reflektora enyhén jobbra van elhelyezve. Van ennek valamilyen hatása a fejlámpa fénysugarának formájára? A fénysugár is oldalra vetődik vagy közepén marad?
Ez a "tengelyesítés" semmilyen hatással nem bír a fejlámpa valóságos kinti használatakor. A fénysugár egyenletesen világítja meg a teret a felhasználó előtt. Csak akkor lehetne látható, ha a reflektort néhány centiméterről irányítaná a tárgyra.
Az üzemeltetés ideje legnagyobb teljesítményen az alkalikus elemeknél kisebb mint a tölhtető elemek használat esetén. Ez rendben van?
Igen, ez rendben van. Az alkalikus elemek magas belső ellenállással rendelkeznek, így ezeknek a magas áramfogyasztás esetén gyorsan csökken a teljesítményük. A feltölthető NiMH elemek, li-ion akkumulátorok és az egyszer használatos lithiumos elemek esetében ez a probléma nem jelentkezik, tehát ezekkel hosszabb ideig tartó üzemeltetést érhetünk el, ha a világítótestet magas teljesítményre állítjuk. Alacsony teljesítményű rendszerek használatakor vagy megszakított használat esetén az üzemeltetés ideje minden elemtípusnál hasonló. A teherbírás mérésére szolgáló elemek pontos típusa mindig az adott elem, fejlámpa vagy világítótest leírásánál adott.
Ha tölthető lámpát vásárolok, akkor a töltő is a csomagolás részét képezi?
Amennyiben tölthető lámpáról (tehát a töltőcsatlakozó egyenesen a lámpa testében található) van szó, akkor a gyártó a csomagolásba nemcsak akkumulátort, hanem többségében töltőkábelt is csomagol a hozzá való csatlakozóval. A régebbi lámpáknál micro-USB konnektorról van szó, tehát feltöltésükre egy hagyományos telefontöltőt is használhat. Az újabb lámpáknak már USB-C konnektora van, amelyet az új telefonoknál használnak. A csomagolásnak nem része a hálozati adapter. Ezt azonban utólag egyszerűen megvásárolhatja. Némelyik nem tölthető lámpa esetében a gyártó akciós ajánlatok keretében oldja meg a feltöltéshez beépített USB csatlakozóval rendelkező Li-ion akkumulátorok ajánlását, ez esetben a töltő kábel nem a csomagolás része.
Általános
Miért olyan drága Önöknél a Fenix? Az Aliexpressen sokkal olcsóbban találtam meg a Fenix termékeket.
Nekünk az árba természetesen a 27%- os Áfát, továbbá a vámot és a szállítással kapcsolatos egyéb illetékeket is bele kell számolnunk. Az Aliexpressen természetesen látszólag adó nélkül vásárolhatja meg a terméket, utólag azonban 6-10 hétig kell várnia a kiszállításra, egyénileg kell megoldania az elvámolást és a vámon kell fizetnie az Áfát és a vámot, ami 30%-kal több kiadást jelent. S ha a lámpával bármi történne, ismét csak Kínában kell azt reklamálnia.
Másrészt, mi azonnal szállítunk és az árut a következő 1-2 munkanapon belül megkapja. Egyszerű az esetleges garancia alatti javítás intézése is. Szintén mi rendezzük a garancia lejárta utáni szervizelést, amelyet a nálunk vásárolt Fenix termékre a lehető leghosszabb időre biztosítunk. S ezt a garancia lejárata után is. Nálunk csupán a pótalkatrészek hozzáférhetősége korlátozott. Emiatt kérjük higgye el, hogy mindez okosan invesztált pénz.