Általános szerződési feltételek
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Kronium s.r.o.
kereskedelmi társaság
Rímská 526/20, 120 00 Praha 2, Cseh Köztársaság székhellyel
statisztikai számjel (ezen belül a statisztikai azonosító szám): 19989920
a társaság a Prágai Járási Bíróság Kereskedelmi regiszterének C 395181 betétlapján van bejegyezve a www.kronium.hu internetes címen található online áruházon keresztül történő áruk értékesítésére olyan fogyasztók vagy vállalkozók számára, akik még nem váltak az eladó nagykereskedelmi partnerévé.
1. BEVEZETŐ RENDELKEZÉSEK
1.1.A Rímská 526/20, 120 00 Praha 2, Cseh Köztársaság székhelyű, 19989920 statisztikai számjellel (ezen belül statisztikai azonosító számmal) rendelkező, a Prágai Járási Bíróság Kereskedelmi regisztere C tagozatának 395181 betétlapján bejegyzett Kronium s.r.o. kereskedelmi társaság (a továbbiakban csak „eladó“) ezen vásárlási feltételei (a továbbiakban csak "Általános szerződési feltételek") a Polgári Törvénykönyv 89/2012 sz. törvénye 1. bekezd. 1751.§ szerint, a későbbi rendelkezések (a továbbiakban csak „polgári törvénykönyv“) alapján rendezik a szerződő felek kölcsönös jogait és kötelességeit, amelyek az adásvételi szerződéssel (a továbbiakban csak „adásvételi szerződés“) kapcsolatban vagy az alapján jöttek létre az eladó és más természetes (fizikai) vagy jogi személy (a továbbiakban csak „vásárló, vevő“) az eladó internetes üzlete közvetítésével. Az internetes üzletet az eladó a www.kronium.hu internetes címen üzemelteti (a továbbiakban csak „az üzlet internetes felülete“).
1.2 A Általános szerződési feltételektől eltérő rendelkezéseket a vásárlási szerződésbe lehet belefoglalni. A szerződésbe foglalt megegyezett eltérések elsőbbséget élveznek a Általános szerződési feltételek rendelkezéseihez képest.
1.3 Az Általános szerződési feltételek rendelkezései elválaszthatatlan részei az adásvételi szerződésnek. Az adásvételi szerződés és az Általános szerződési feltételek magyar nyelven íródtak. Az adásvételi szerződést magyar nyelven lehet megkötni.
1.4 Az Általános szerződési feltételeket az eladó változtathatja meg, vagy egészítheti ki. Ez a rendelkezés nem érinti azokat a jogokat és kötelességeket, amelyek a korábbi Általános szerződési feltételek hatályának lejárta után keletkeztek.
2. FELHASZNÁLÓI FIÓK
2.1 A honlapon történt vásárlói regisztrációja alapján a vásárló beléphet a saját felhasználói felületére. A vásárló a saját felhasználói felületéről végezheti el az áru megrendelését (a továbbiakban csak „felhasználói fiók“). Abban az esetben, ha azt a honlap felülete lehetővé teszi, a vásárló az áru megrendelését regisztráció nélkül egyenes a honlap felületéről is elvégezheti.
2.2 A honlapon való regisztráció alkalmával és az áru megrendelésekor a vásárló köteles helyesen és a valóságnak megfelően megadni valamennyi adatot. A felhasználói fiókban megadott adatokat bármiféle változás esetén a vásárló köteles aktualizálni. Az eladó a vásárló által a felhasználói fiókban, valamint az áru megrendelése során megadott adatokat tekinti valósnak.
2.3 A felhasználói fiókba való bejelentkezést a felhasználói név és jelszó biztosítja. A vásárlót a felhasználói fiókjába való belépéshez szükséges információkat illetően titoktartás kötelezi.
2.4 A vásárló nem jogosult harmadik személynek lehetővé tenni saját felhasználói fiókjának a használatát.
2.5 Az eladó megszüntetheti a felhasználói fiókot, főleg abban az esetben, amikor azt a vásárló már hosszabb ideje nem használta, vagy abban az esetben, ha a vásárló az adásvételi szerződésből folyó kötelességeit megszegi (a Általános szerződési feltételeket is beleértve).
2.6 A vásárló tudomásul veszi, hogy felhasználói fiókja nem magától értetődően kell, hogy folytonosan hozzáférhető legyen, tekintettel főként az eladó berendezéseit illető szükséges harver és szoftver karbantartásokra, illetve harmadik személy berendzéseiben eszközölt szükséges harver és szoftver karbantartások miatt.
3. ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSE
3.1 Az árunak a honlap felületén elhelyezett valamennyi prezentációja informatív jellegű, az eladónak nem kötelessége adásvételi szerződést kötni a terméket illetően. A Polgári Törvénykönyv 2. bekezdése 1732 §-ának rendelkezése nem alkalmazható.
3.2 Az üzlet honlapjának felülete információkat közöl a termékről, beleértve az egyes termékek árát is. A termékek ára a hozzáadott-érték adót és valamennyi ezzel összefüggő díjat is tartalmazza. A termékek árai egészen addig maradnak érvényben, ameddig az üzlet honlapjának felületén megtalálhatók. Ez a rendelkezés nem korlátozza az eladónak az a lehetőségét, hogy individuálisan megegyezett feltételek alapján is köthessen szerződést. Amennyiben a feltüntetett árban nyilvánvaló hiba van (pl. olyan áru, amelyet az áruház webes felületén a szokásos ár 10%-ánál alacsonyabb áron értékesítünk), az eladó nem köteles ilyen nyilvánvalóan hibásan megadott áron szállítani, és abban az esetben, ha az adásvételi szerződés ilyen hibás áron már megkötésre került, az eladó jogosult a szerződéstől elállni. Az eladó indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatja a vevőt a hibáról, és e-mailben elküldi a megváltozott ajánlatot. Ez az adásvételi szerződés új tervezetének minősül, ebben az esetben az adásvételi szerződés csak akkor jön létre, ha a vevő visszaigazolja, hogy az új árral egyetért.
3.3 Az áruház webes felülete és a megrendelőlap tájékoztatást tartalmaz az áru csomagolásával és kiszállításával kapcsolatos költségekről, valamint a választott vételár fizetési móddal járó költségeiről is.
3.4 Az áru megrendeléséhez a vásárló kitölti az üzlet honlapjának felületén található megrendelési űrlapot. A megrendelési űrlap információkat tartalmaz főként a:
- megrendelt áruról (a vásárló a megrendelt árut az üzlet honlapja felületén „beteszi“ az elektronikus bevásárlókosárba),
- a termék árának kifizetési módjáról, a megrendelt áru választott kézbesítési módjáról és
- a termék kézbesítésével kapcsolatos költségekről, valamint a termék vételárának megfizetésével kapcsolatos költségekről (a továbbiakban csak mint „megrendelés“).
3.5 Mielőtt megrendelését elküldi az eladónak, a vásárlónak lehetőséget biztosítunk ellenőrizni és megváltoztatni a megrendelésében megadott adatokat a vásárló azon lehetőségére való tekintettel is, hogy észrevegye és kijavítsa a megrendelés során hibásan megadott adatokat. A megrendelést a vásárló a „Megveszem“ gombra való kattintással küldi el az eladónak. A megrendelés leadása előtt a vevő jelzi, hogy egyetért ezekkel az Általános szerződési feltételekkel. Az eladó a megrendelésben megadott adatokat tekinti valósnak. A megrendelés leadása után az eladó elektronikus posta útján haladéktalanul visszaigazolja a vásárlónak megrendelése beérkezését arra az elektronikus postacímre, amelyet a vásárló a felhasználói fiókjában megadott (a továbbiakban csak „a vásárló elektronikus címe“). A visszaigazolással együtt az eladó ezeket a Általános szerződési feltételeket is megküldi a vevőnek.
3.6 Az eladó mindig jogosult a megrendelés jellegétől függően (az áru mennyisége, a vásárlási összeg nagysága, a szállítás feltételezett költségei) megkérni a vásárlót, hogy ismételten igazolja vissza megrendelését (például írásban vagy telefonon).
3.7 Az eladó és a vásárló közötti szerződéses viszony a megrendelés elfogadásának kézbesítésétől (akceptációjától) számítva áll fenn, amelyet az eladó a vásárló számára elektronikus úton küld el a vevő elektronikus postacímére.
3.8 A vásárló tudomásul veszi, hogy az eladó nem köteles adásvételi szerződést kötni, főként olyan személyekkel, akik korábban megszegték az adásvételi szerződést (beleértve a Általános szerződési feltételeket).
3.9 A vásárló egyetért a távkommunikációs eszközök használatával az adásvételi szerződés megkötése kapcsán. A vásárlónak az adásvételi szerződés megkötése kapcsán a távkommunikációs eszközök használatából kifolyó költségeit (az internethez való kapcsolódás költségei, telefonhívások költségei) a vásárló maga fedezi, miközben ezek a kiadások nem különböznek az alapdíjszabástól.
4. A TERMÉK ÁRA ÉS A FIZETÉSI FELTÉTELEK
4.1 A termék árát és a szállításával kapcsolatos esetleges költségeket az adásvételi szerződés alapján a vásárló az eladónak a következő módon fizetheti ki:
- készpénzes fizetés utánvétellel azon a helyszínen, amelyet a vásárló a megrendelésben megjelölt;
- készpénz nélküli fizetés az eladó számlájára való átutalással 11600006 - 00000002 - 00026435, IBAN: HU92116000060000000200026435, SWIFT/BIC code: GIBAHUHBXXX (Magyarországon forintban történő fizetés esetére), IBAN: CZ78 2250 0000 0000 0020 0600, BIC/SWIFT CTASCZ22 (EUR-ban történő fizetés esetére) és IBAN: CZ2422500000000000300900, BIC/SWIFT CTASCZ22 (Csehországban történő Kč-ben való fizetés esetére) az Kronium s.r.o. nevére (a továbbiakban csak "az eladó számlája");
- készpénz nélküli MasterCard, Maestro, VISA a VISA Electron kártyás fizetés
- készpénzzel való fizetés az eladó üzemében a Rímska 526/20, 120 00 Praha 2, Cseh Köztársaság címen
4.2 A vételárral együtt a vásárlónak az áru csomagolásával és szállításával kapcsolatos költségeket, valamint a választott fizetési móddal kapcsolatos költségeket is meg kell térítenie az egyezség szerinti összegben. Amennyiben nincs kimondottan másképp feltüntetve, a vételár alatt értjük továbbá az áru kézbesítésével kapcsolatos költségeket, valamint a választott fizetési móddal kapcsolatos költségeket is.
4.3 Készpénzben való fizetés esetén, vagy utánvétellel való fizetéskor a vételár az áru átvételekor fizetendő. Nem készpénzes fizetés esetén a vételár a szerződés megkötésétől számított 7 napon belül kifizetendő.
4.4 Nem készpénzes fizetés esetén a vásárló köteles a vételárat a fizetés variábilis kódszámának (rendelési azonosítószám) feltüntetésével együtt fizetni. Nem készpénzes fizetés esetén a vásárló fizetési szándéka abban a pillanatban teljesül, amikor az adott összeg az eladó számlájára megérkezik. Nem készpénzes fizetés esetén az árut csak a teljes összeg beérkezése után küldjük el a vásárlónak.
4.5 Az eladó jogosult, különösen abban az esetben, ha a vásárló részéről nem érkezik meg a megrendelés utólagos megerősítése (3.6. cikkely), kérni a vásárlótól a teljes összeg kifizetését még az árunak a vásárlóhoz való kiszállítása előtt. A Polgári Törvénykönyv § 2119 1. bekezdése nem alkalmazható.
4.6 Az eladónak a vásárló irányában a termék árából eszközölt esetleges árengedményeit nem lehetséges kölcsönösen kombinálni.
4.7 Az eladó az adásvételi szerződés alapján létrejött kifizetések alapján adóbizonylatot – számlát állít ki. Az eladó az általános forgalmi adó fizetője.
5. AZ ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉSTŐL VALÓ ELÁLLÁS
5.1 Az Általános Szerződési Feltételek ezen szakasza kizárólag a fogyasztókra vonatkozik. Fogyasztóként, azaz olyan személyként, aki vállalkozása vagy hasonló tevékenysége körén kívül köt adásvételi szerződést, a vevőnek joga van az üzlet webes felületén vagy más távközlési módszerrel kötött adásvételi szerződéstől az áru átvételétől számított 14 napon belül elállni. Ha az árut több szállítmányban küldik, a határidőt az utolsó szállítmány átvételétől kell számítani. Ha az árukat rendszeresen szállítják, az elállási határidőt az első szállítmány átvételétől kell számítani. Az általános szerződési feltételek ezen cikke, valamint az általános szerződési feltételek egésze csak a fogyasztókra vonatkozik.
5.2 A Vevő tudomásul veszi, hogy a Polgári Törvénykönyv 1837. szakaszának rendelkezései szerint nem vonható vissza többek között a Vevő kívánsága szerint vagy a Vevő személye számára módosított áru szállítására vonatkozó adásvételi szerződés, a romlandó áru szállítására vonatkozó adásvételi szerződés, valamint a szállítást követően más áruval visszafordíthatatlanul összekeveredett áru, olyan lezárt csomagolású áru szállítására vonatkozó szerződésből, amelyet a fogyasztó kivett a csomagolásból, és amely higiéniai vagy egészségügyi okokból nem küldhető vissza, valamint hang- vagy képfelvétel vagy számítógépes program szállítására vonatkozó szerződésből, ha az eredeti lezárt csomagolás felbontásra került.
5.3 Az adásvételi szerződéstől való elállást az 5.1. pont szerinti elállási határidőn belül kell elküldeni az eladó részére. Az adásvételi szerződéstől való elálláshoz a vevő az eladó által biztosított formanyomtatvány mintát használhatja, amely az ÁSZF mellékletét képezi. Az adásvételi szerződéstől való elállást a vevő többek között az eladó telephelyének címére vagy az eladó lampak@kronium.hu e-mail címére küldheti el. A vevő az adásvételi szerződéstől az eladó felé tett egyértelmű nyilatkozattal is elállhat.
5.4 A vásárló az árut (az említett kivételeken kívül) kipróbálhatja, de csak úgy, hogy megismerje annak természetét, tulajdonságait és működését, úgy, ahogyan azt az üzletben megtekintené vagy kipróbálná. Ha a vevő többször kipróbálja vagy használja az árut, és kezelésével valamilyen módon csökkenti annak értékét, az eladó, az áru olyan állapotba hozatalának költségével csökkentett összeget térítheti vissza, hogy azt más vásárlóknak el tudja adni.
5.5 A szerződéstől, a jelen Általános szerződési feltételek értelmében történő elállás esetén az adásvételi szerződés a kezdetektől megszűnik. Az árut a szerződéstől való elállástól számított tizennégy (14) napon belül vissza kell küldeni az eladónak. Az árut az eladónak (nem utánvétellel) hiánytalanul kell visszaküldeni, legjobb az eredeti csomagolásában, nem mutathat kopásra vagy károsodásra utaló jeleket. Amennyiben a vásárló az adásvételi szerződéstől eláll, a vásárlót terhelik az áru visszajuttatásával kapcsolatos kiadások, még abban az esetben is, amennyiben az árut jellegéből kifolyólag nem lehet postán küldeni.
5.6 A szerződéstől a jelen Általános szerződési feltételek értelmében történő elállás esetén az eladó a vásárlótól kapott pénzt az adásvételi szerződéstől való elállás napjától számított tizennégy (14) napon belül visszaaszolgáltatja ugyanazon a módon, ahogy azt a vásárlótól kapta. Az eladó úgyszintén jogosult visszaadni a vásárló által teljesített fizetést már akkor, amikor a terméket a vásárló visszaszolgáltatta, vagy más módon, amennyiben azzal a vásárló egyetért és ebből a vásárlónak nem származnak további költségei. Ha a vásárló az adásvételi szerződéstől eláll, az eladó nem köteles a kapott pénzt azelőtt visszaadni, mielőtt a vásárló visszaszolgáltatja az árut, vagy igazolná, hogy az árut az eladónak visszaküldte. Az áru eladónak történő visszaküldésének költségei a vevőt terhelik.
5.7 Az árun keletkezett kár megtérítésének igényét az eladó jogosult egyoldalúan felszámítani a vásárlónak a vételár visszaadásával kapcsolatos igényével szemben.
5.8 Azokban az esetekben, amikor a Vevő a Polgári Törvénykönyv 1829 § 1. bekezdése rendelkezése értelmében jogában áll az adásvételi szerződéstől elállni, az eladó szintén jogosult bármikor elállni az adásvételi szerződéstől egészen addig, amíg a Vevő át nem veszi az árut. Ebben az esetben az eladó haladéktalanul visszaszolgáltatja a vételárat a Vevőnek készpénzes fizetés nélkül, a Vevő számlájára.
5.9 Ha az eladó az áruval együtt ingyenes teljesítést (ajándékot) küldött a vevőnek, az adásvételi szerződéstől való elállás esetén a vevő köteles az ingyenes teljesítést visszaküldeni.
6. SZÁLLÍTÁS ÉS AZ ÁRU KÉZBESÍTÉSE
6.1 Az áru kézbesítésének módját az eladó határozza meg, amennyiben az adásvételi szerződésben nem szerepel másképp. Abban az esetben, ha a szállítás módját illetően a vásárló kérésének megfelelően történt megegyezés, a vásárló vállalja a kockázatot és az esetleges utólagos költségeket a szállítás ezen módjával kapcsolatosan. Az árut 30 napon belül kézbesítjük a vevőnek, hacsak az eladóval nem állapodnak meg ettől eltérően. Ellenkező esetben a vevő jogosult elállni az adásvételi szerződéstől.
6.2 Amennyiben az eladó az adásvételi szerződés értelmében köteles az árut a vásárló által a megrendelésben megjelölt helyre juttatni, a vásárló köteles az árut a kézbesítés alkalmával átvenni.
6.3 Abban az esetben, ha a vásárló részéről fennálló okok miatt az árut szükséges ismételten kézbesíteni, vagy más módon kézbesíteni, mint ahogyan az a megrendelésben szerepelt, a vásárló köteles megtéríteni az ismételt kézbesítéssel, illetve a kézbesítés más módjával kapcsolatos költségeket.
6.4 Az árunak a szállítótól való átvételekor a vásárlónak ajánlott ellenőrizni az áru csomagolásának sértetlenségét, és bármilyen hiba esetén erről haladéktalanul értesítenie az eladót. A csomagolás sérülésének megállapításakor, amely arra utalna, hogy a küldeményt jogtalanul felbontották, a vásárlónak nem muszáj a szállítótól átvennie a küldeményt.
7. A HIÁNYOS TELJESÍTÉSBŐL SZÁRMAZÓ JOGOK
7.1 A szerződő felek jogait és kötelességeit hiányos teljesítés esetén az erre vonatkozó általánosan kötelező érvényű előírások szabályozzák. Ezek a hatályos jogszabályi előírások szerint a minőségre vonatkozó kétéves garanciában foglaltak terjedelmét, amelyet a gyártó (s közvetett módon az eladó is) kínál a vásárlónak az összes árura vonatkozóan, és amely időszak az áru átadásától és a vevő általi átvétel napjától számítódik, illetve attól kezdve, amikor az eladó által elküldött áru megérkezik a megadott helyszínre.
7.2 Az eladó felel a vásárlónak azért, hogy az áru az átvételkor nincs meghibásodva. Főként az eladó felel a vásárlónak azért, hogy abban az időben, amikor a vásárló átvette az árut, az áru:
- megfelel a megállapodás szerinti leírásnak, típusnak és mennyiségnek, valamint a minőségnek, a funkcionalitásnak és az egyéb egyeztetett jellemzőknek;
- alkalmas arra a célra, amelyre a vevő megköveteli, és amellyel az eladó beleegyezett;
- megállapodás szerinti tartozékokkal és használati utasításokkal van szállítva, beleértve az összeszerelési vagy telepítési utasításokat;
Továbbá az eladó felelősséggel tartozik azért, hogy a megállapodás szerinti tulajdonságokon túl:
- az áru alkalmas arra a célra, amelyre az ilyen típusú árukat általában használják, tekintettel a harmadik személyek jogaira, a jogszabályokra, az adott iparág műszaki szabványaira vagy magatartási kódexeire is, ha nincsenek műszaki szabványok;
- az áru mennyisége, minősége és egyéb tulajdonságai, ideértve a tartósságot, a funkcionalitást, a kompatibilitást és a biztonságot, megfelelnek az azonos fejtájú termékek szokásos tulajdonságainak, amelyeket a vevő ésszerűen elvárhat, tekintettel az eladó nyilvános nyilatkozataira, ill. egy másik személy ugyanabban a szerződéses láncban, különösen reklám vagy címkézés útján;
- az árut olyan tartozékokkal szállítják, beleértve a csomagolást, az összeszerelési és egyéb használati utasításokat, amelyeket a vevő ésszerűen elvárhat;
- az áru megfelel annak a mintának vagy sablonnak, amelyet az eladó az adásvételi szerződés megkötése előtt a vevő rendelkezésére bocsátott.
Az utolsó négy pontért az eladó nem vállal felelősséget, ha az adásvételi szerződés megkötése előtt külön figyelmeztette a vevőt, hogy az áru valamely tulajdonsága eltérő, és ehhez a vevő az adásvételi szerződés megkötésekor kifejezetten hozzájárult.
Az eladó felelősséggel tartozik az olyan hibáért is, amelyet az adásvételi szerződés szerint az eladó vagy az eladó felelősségére más végzett el.
7.3 A Általános szerződési feltételek 7.2 cikkelyében feltüntetett feltételek nem alkalmazhatóak a hiba miatt alacsonyabb áron eladott terméknél, amelynek okán az alacsonyabb árban megállapodtak, a terméknek a rendes használatából következett elhasználódásából, használt terméknél a használat mértékének megfelelő hiba vagy elhasználtság okán, amely az árunak a vásárló általi átvételekor már jelen volt, vagy, ha ez az áru jellegéből következhet.
7.4 A vevő a hibás teljesítésből eredő jogait az áru átvételétől számított két éven belül gyakorolhatja. Ebbe az időszakbe nem számít bele azaz idő, amikor a vevő nem tudta használni a terméket abban az esetben, ha jogosan reklamálta a hibát (pl. ha az eladónál egy folyamatban lévő reklamáció ideje alatt nála volt az áru). Ha a fogyasztó által vásárolt áru hibája az átvételtől számított egy éven belül nyilvánvalóvá válik, úgy kell tekinteni, hogy az áru már az átvételkor hibás volt, kivéve, ha az ügy természete ezt kizárja.
7.5 A hiányos teljesítésből származó jogait a vásárló az eladónál az eladó üzletének címén tudja alkalmazni, ott, ahol a reklamációt az árusított termékek választékának megfelően fogadni tudják, esetenként a vállalkozásának székhelyén vagy helyszínén, illetve elektronikus posta újtán a reklamaciok@kronium.hu címen. A reklamáció érvényessége pillanatának az számít, amikor az eladó megkapta a vásárlótól a reklamált árut és a kívánt szükséges együttműködést, főleg, hogy lehetővé tette az eladónak a reklamált áru megvizsgálását.
7.6 A vásárló köteles a vásárlás tényét igazolni ideális esetben a termék sorozat számával, amellyel az árut az eladás során ellátták, s amely megegyezik az eladó elektronikus rendszerében szereplő bejegyzéssel. A szállítás idején az áru megfelelően kell legyen csomagolva, hogy ne sérülhessen, tisztának és komplettnek kell lennie.
7.7. Ha az áru hibás, a vevő kérheti annak eltávolítását. Tetszés szerint kérheti:
- új termék hibamentes szállítását; vagy
- a termék javítását,
kivéve, ha az eladónak, a választott hibaelhárítási módszer lehetetlen vagy a másikhoz képest aránytalanul költséges. Ilyen esetben az eladó megtagadhatja a hiba elhárítását, különös tekintettel a hiba fontosságára és arra, hogy az áru milyen értéket képviselne a hiba nélkül.
7.8. Ezekben az esetekben a vevő ésszerű engedményt kérhet, vagy elállhat az adásvételi szerződéstől:
- ha az eladó megtagadta a hiba elhárítását, vagy nem távolította el a hiba jelzését követő ésszerű időn belül, hogy az ne okozzon jelentős nehézséget a vevőnek;
- ha a hiba ismétlődően jelentkezik, ami három vagy több alkalmat jelent;
- ha a hiba az adásvételi szerződés lényeges megszegése;
- ha az eladó nyilatkozatából vagy a körülményekből kitűnik, hogy a hibát ésszerű időn belül vagy a vevő számára jelentős nehézség nélkül nem orvosolja.
7.9. A vevő azonban nem állhat el az adásvételi szerződéstől, ha az áru hibája nem jelentős.
7.10. A vevő a hibákból eredő jogait közvetlenül az eladóval szemben érvényesítheti. Ha azonban mást bíznak meg a javítással (például szervizt), a vevő a hibát a javítás elvégzésére kijelölt személyre háríthatja.
7.11. Amíg az eladó a hibás teljesítés miatti kötelezettségét nem teljesíti, a vevőnek nem kell megfizetnie neki a még ki nem fizetett árat vagy annak egy részét.
7.12 Az eladó a vásárlónak a reklamációról hozott döntés után a 7.13 cikkely alapján az alábbikban tárgyalt, emailben történő írásos igazolást ad arról, hogy a vásárló mikor ejtette meg a reklamációt, mi a reklamáció tárgya és a vásárló a reklamációnak milyen módját kérvényezte. Továbbá, az eladó a vásárlónak igazolást ad a reklamáció időpontjáról és módjáról, beleértve az esetleges javításokról szóló igazolást, annak időtartamát, esetleg a reklamáció elutasításának írásban történő indoklását.
7.13 Az eladó vagy az általa megbízott dolgozó a reklamációról azonnal döntést hoz, összetett esetekben három munkanapon belül. Ebbe a határidőbe nem számítódik bele a termék fajtájának megfelelően az a kellő idő, amely a hibásodás szakmai elbírálásához szükséges. A vevő reklamációját a hibásodás megszüntetését is beleértve felesleges halogatás nélkül a reklamáció igénybe vételétől számított 30 napon belül el kell intézni, amennyiben az eladó a fogyasztóval nem egyezik meg hosszabb időben. Amennyiben a vásárló vállalkozó, az eladó a reklamációról szóló döntéshozatalt 60 napos határidőn belül vállalja teljesíteni a reklamáció bejelentésének napjától számítva. A reklamáció elrendezéséről az eladó a vásárlót felesleges késlekedés nélkül a fent említett határidőn belül kiértesíti.
7.14. A vevőnek joga van a reklamáció benyújtásával kapcsolatban felmerült költségek megtérítésére, amennyiben ezek a költségek a lehető legalacsonyabbak. A vevőnek legkésőbb a hiba jelzésére nyitva álló határidő lejártától számított egy hónapon belül kell a költségtérítést kérnie, különben azt nem kell elfogadni.
7.15 Az eladó által meghatározott kiválasztott árukra vonatkozóan az üzlet internetes felületén (pl. a Fenix garanciális feltételei oldalon) az eladó további minőségi garanciát vállal, amely közvetlenül a minőségre vontakozó két éves alapgarancia lejárta után kezdődik.
8. A SZERZŐDŐ FELEK TOVÁBBI JOGAI ÉS KÖTELESSÉGEI
8.1 A vásárló az áruhoz való jogát a teljes vételár kifizetésével szerzi meg.
8.2 A vásárló tudomásul veszi, hogy a program felszereltsége és az üzlet internetes felületét alkotó további tartozékok (a kínált áru fényképét is beleértve) szerzői jogvédelem alatt állnak. A vásárló kötelezettséget vállal, hogy nem fog olyan tevékenységet végezni, amely neki vagy harmadik személynek lehetővé tenné, hogy jogtalan beavatakozást végezzen a programmal való felszereltségben vagy az üzlet internetes felületét alkotó további tartozékokon.
8.3 A vásárló nem jogosult az üzlet internetes felületének használatakor mechanizmusokat, programot vagy más eljárást használni, amely negatív hatással lehet az üzlet internetes felületének üzemeltetésére. Az üzlet internetes felülete csak olyan terjedelemben használható, amennyiben az nem csorbítja az eladó többi vásárlójának jogait és amely összhangban van annak rendeltetésével.
8.4 Az eladót a fogyasztóval szemben semmiféle illemtani kódex nem köti a Polgári Törvénykönyv 1826 § 1.bekezd. e) betűje alapján.
8.5 Az adásvételi szerződésből származó vitás ügyek peren kívüli rendezésére a Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, Cseh Köztársaság székhelyű, 000 20 869 statisztikai számjelű, http://www.coi.cz honlappal rendelkező Cseh Kereskedelmi Felügyelőség jogosult. A fogyasztói vitás ügy peren kívüli rendezésére kizárólag a fogyasztó kezdeményezése alapján kerülhet sor, s csak abban az esetben, ha a vitás ügyet nem sikerült egyenesen az eladóval elrendezni. A javaslatot legkésőbb 1 éven belül kell beadni attól a naptól számítva, hogy a fogyasztó először érvényesítette a jogát, amely a vita tárgya, az eladóval szemben. A fogyasztónak jogában áll a vita peren kívüli rendezését online elindítani a http://ec.europa.eu/consumers/odr/ oldalon található internetes platformon.
8.6 Az eladó a termék árusítására vállalkozói engedély alapján jogosult. A vállalkozói ellenőrzést a saját hatáskörén belül az illetékes vállalkozói hivatal végzi. A személyes adatok védelme feletti ellenőrzést a Személyes Adatok Védelmét Ellenőrző Hivatal végzi. A Cseh Kereskedelmi Felügyelőség meghatározott terjedelemben többek között A fogyasztó védelméről szóló 634/1992. sz. törvénynek és ennek későbbi törvénymódosításai betartását is felügyeli.
8.7 A vásárló ezzel magára vállalja a körülmények változásának kockázatát a Polgári Törvénykönyv 1765 § 2. bekezdésének értelmében.
9. SZEMÉLYES ADATOK VÉDELME
9.1 A személyes adatok védelmét a vásárlóval kapcsolatban az EÚ 2016/679 sz. rendelete (GDPR) szabályozza. Ennek konkrét formáját a Személyes adatok védelmének alapelvei dokumentum tartalmazza.
10. KÉZBESÍTÉS
10.1 Amennyiben nem egyeznek meg másképp, az adásvételi szerződéssel kapcsolatos összes levélváltást a másik szerződő fél felé írásban kell elküldeni, mégpedig elektronikus posta útján, személyesen vagy ajánlottan a postai szolgáltatások üzemeltetői által (a feladó választása szerint). A vásárló részére a vásárló által a megrendelésében vagy a felhasználói fiókjában megadott elektronikus posta címére lehet küldeni.
10.2 Az üzenet kézbesítve van:
- elektronikus posta általi küldés esetén a beérkező posta szerverjére való beérkezés pillanatában; az elektronikus posta által küldött üzenetek integritását tanúsítvány biztosíthatja,
- személyes kézbesítés vagy postai kézbesítő szolgálat üzemeltetőjén keresztül való kézbesítés esetén a küldeménynek a címzett általi átvételekor
- személyes átvétel esetén vagy vagy postai kézbesítő szolgálat üzemeltetőjén keresztül való kézbesítés esetén szintén a küldemény átvételének elutasítása esetén, amennyiben a címzett (esetleg az a személy, aki jogosult helyette átvenni a küldeményt) elutasítja a küldemény átvételét,
- postai kézbesítő szolgálat üzemeltetőjén keresztül való kézbesítés esetén a küldemény letétbe helyezése és a címzettnek a küldemény átvételére szóló felszólítás utáni tíz (10) napos határidő leteltével, s ez abban az esetben is, ha a címzettnek az elhelyezésről nem volt tudomása,
11. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
11.1 Amennyiben az adásvételi szerződés által létrejött kapcsolat nemzetközi (külföldi) elemet tartalmaz, akkor a felek megegyeznek, hogy a kapcsolatot a cseh jog értelmében irányítják. Ez nem befolyásolja a fogyasztónak az általánosan kötelező érvényű jogi előírásokban foglalt jogait.
11.2 Amennyiben a Általános szerződési feltételek valamelyik rendelkezése érvénytelen vagy nincs hatályban, vagy azzá válik, az érvénytelen rendelkezések helyett érvénybe lép a rendelkezés, amelynek értelme az érvénytelen rendelkezéshez a legközelebb áll. Egy-egy rendelkezés érvénytelensége vagy hatálytalansága nem befolyásolja a többi rendelkezés érvényességét. Az adásvételi szerződés vagy öa Általános szerződési feltételek változásai és kiegészítései csak írásos formában valósulhatnak meg.
11.3 Az adásvételi szerződést, beleértve a Általános szerződési feltételeket is, elektronikus formában az eladó archiválja és nem hozzáférhető.
11.4 A Általános szerződési feltételek mellékletét képezi az adásvételi szerződéstől való elállás esetére szolgáló minta űrlap.
11.5. Az Eladó a Vevők, illetve alkalmazottaik, együttműködő személyek adatait bővebben itt kezeli.
11.6 Az eladó elérhetőségei: kézbesítési cím: Rímska 526/20, 120 00 Praha 2, Cseh Köztársaság; elektronikus postacím: lampak@kronium.hu.
Prága, 2024.6.1.
AZ ÁSZF MELLÉKLETE
A minta űrlapot az adásvételi szerződtől való elálláshoz INNEN töltheti le.